Te-ai intrebat vreodata,cat din ceea ce ne ofera media,este si adevarat?
Incercati sa aveti discutii cu anumite rude,colegi de serviciu,prieteni,iar pe baza intrebarilor orientative,sa aflati in ce masura persoana crede ceea ce vede la tv,aude la radio,sau citeste in presa,o sa fiti uimiti sa vedeti cat de mult credit acorda marea majoritate a oamenilor,stirilor prezentate la tv,radio,sau in presa.
In realitate insa,media nu este ceea ce noi am crezut ca este,de fapt,media,asemeni industriei holywoodiene,poate inventa orice,poate manipula,distorsiona adevarul sau chiar poate minti.
Voi aduce pe parcursul acestui articol si argumentele ce vor veni in sprijinul afirmatiilor mele,pana atunci sa intram pentru cateva clipe "in culisele industriei media".
Ce este si ce inseamna "Media"?
Mass-media este o denumire generala a tuturor mijloacelor de
informare in masa. Aceste mijloace sunt variate: presa sau mijloacele
electronice de informare (televizor, radio, retele de calculatoare).
Dezvoltarea acestora a dus la o raspandire pe scara larga a informatiei.
Aceasta dezvoltare este rezultatul dorintei oamenilor de a fi informati. Cele
mai raspândite mijloace de informare sunt presa scrisa, televiziunea si
radioul. Acestea ocupa primele locuri ca popularitate, deoarece informatia este
transmisa usor individului. Din pacate, acestea sunt si principalele mijloace
de dezinformare, pentru ca informatia gresita poate sa ajunga rapid la
indivizi.
De exemplu, prin intermediul mass-mediei, doua persoane sau
institutii publice aflate în conflict isi pot face publice opiniile, atragand
simpatizanti de o parte sau de alta. Daca acest conflict are la baza o problema
publica si daca individul este interesat de aceasta, el va prelua orice
informatie primita din mass-media. Mediatizarea opiniilor poate degenera în
alte conflicte. De aici rezulta ca mass-media este cea mai buna cale de
manipulare a indivizilor, prin prezentarea repetata a unor idei, principii,
opinii etc. O alta caracteristica a mass-mediei este ca aceasta poate forma
caracterul unui individ, adeseori eronat.
Datorita rolului esential pe care il au mijloacele
mass-media în informarea populatiei, este absolut necesara o institutie care sa
monitorizeze informatia expusa publicului.
Aceste institutii creeaza un
regulament ce impune anumite restrictii, limite, cenzuri. Rolul acestui gen de
institutie este sa controleze tipul de informatie transmis publicului larg si
sa impuna o anumita decenta în domeniul mass-media.
Mijloacele electronice de
informare sunt într-o continua dezvoltare. Se cauta rapiditatea transmiterii
informatiei catre individ si o mobilitate cât mai mare a aparatelor, pentru ca
omul sa nu fie niciodata privat de accesul la informatie.
Aceste mijloace
prezinta însa un dezavantaj major: costul ridicat nu permite achizitionarea lor
decât de catre anumiti indivizi, din anumite clase sociale. Si cum intotdeauna
au existat diferente intre paturile sociale, probabil ca aceste mijloace nu vor
ajunge la fel de raspandite ca presa scrisa sau televiziunea. O metoda curenta
de a fi informat este accesarea unei retele (ex: Internet) prin intermediul
unui terminal (ex: computer, telefon mobil etc.). Principalul ei avantaj este
ca poti obtine informatiile dorite la momentul dorit. Eficienta acestei metode
a dus la folosirea ei ca una din sursele de informare pentru presa scrisa si
televiziune.
Pe scurt, mass-media poate avea un impact pozitiv sau negativ
asupra individului, acest lucru depinzând de alegerea lui. Cu cât un om detine
mai mult control asupra informatiei primite, cu atât impactul mass-mediei
asupra acestuia este mai putin negativ.
Avand in vedere aceasta imagine succinta a industriei media,este firesc sa ne intrebam "cata incredere,cat credit trebuie sa acordam acelora care prin media,spun ca ne prezinta adevarul?
Nu o sa spun eu care ar trebui sa fie procentul alocat,insa as vrea sa ma folosesc de un exemplu pe care recent intreaga tara l-a experimentat;PROTESTELE!
În timp ce în centrul Bucureștiului mii de oameni rupeau
amorțeala duminicală cu lozinci antiguvernamentale și anticorporatiste, ocupau
Bulevardul Magheru sau mărșăluiau spre sediul Guvernului, cele mai multe
televiziuni din România fie au ignorat cu desăvârșire subiectul, umplând timpul
de emisie cu spam, fie au pus lucrurile în lumina deformată a jocurilor de
interese cărora le servesc.
S-au jucat cu cifrele, reducându-i pe cei aproape 5.000 de
bucureșteni la ”câteva sute” sau, aproape consensual, la 2.000, au filmat
câțiva excentrici, în intenția de a discredita protestul sau au ieșit la
înaintare cu un pseudo-sondaj sociologic, potrivit căruia 2 din 3 români ar fi
de acord cu exploatarea la Roșia Montană și cu exploatarea gazelor de șist,
trecând sub tăcere că sondajul a fost realizat cu o mie de participanți. Adică
de vreo cinci ori mai puțini decât au ieșit aseară în Piața Universității.
Ca un Minister al Adevărului din distopia lui Orwell,
televiziunile românești reușesc un mare paradox, demonstrând inutilitatea
oricărei forme de cenzură prin îmbrățișarea la rang de religie a autocenzurii. Desigur, în numele unor
interese economice și politice, pe care operatorii și reporterii trimiși pe
teren le slujesc necondiționat. Primul indiciu pe care-l putem avea despre
strategiile deformării este banala informație despre numărul protestatarilor de
la București: dacă potrivit ProTV, care ne spune pe un ton moralizator că ”deși
și-au anunțat prezența la protest câteva mii de oameni, la Universitate s-au
strâns doar câteva sute,” presa străină, respectiv AFP, spune că ”în București,
între 4.000, potrivit poliției, și 7.000 de oameni, potrivit organizatorilor,
au mărșăluit între Piața Universității și clădirea guvernului.” În cazul în care
de pe site-urile televiziunilor reportajele despre proteste nu lipsesc cu
desăvârșire, ele sunt îngrămădite printre coloane de informații prea puțin
relevante sau presărate cu declarații propagandistice despre ”beneficiile
exploatării” ori ticsite de cadre cu eternii ”golani,” specia de instigator pe
care toate regimurile politice și televiziunile aservite o invocă atunci când
se tulbură apele în spațiul public de manifestare a societății civile. Foarte
puține excepții, cum ar fi reportajele și știrile oferite de Digi TV, precum și
reportajul realizat de Realitatea TV, sparg această blocadă mediatică .
(asa arata jurnalul de stiri pe 1Septembrie 2013 la televiziunile din Romania)
Credeti ca ar trebui sa avem incredere absoluta in media?Mai ganditi-va!
Iata 10 motive pentru care nu ar trebui sa avem incredere in media:
1. Mass-media exista doar pentru a face profit
Care este scopul presei ? Sa presupui ca doreste informarea
populatiei este ca si cum ai spune ca o firma de telefoane s-a creat pentru a
ne face viata mai buna. De fapt ambele doresc doar profit. La fel ca orice
companie din perioada actuala, capitalista, trusturile de presa vor sa faca
bani. Multi bani. Societatea actuala a fost cladita pe ideea capitalista ca
cine are mai multi bani detine controlul. Trusturile media nu sunt cu nimic
diferite de companiile ce vand anumite produse pentru profit. Doar ca au alta
modalitate de a genera acel profit.Presa este dependenta de cititori ! FALS!
Presa este dependenta de bani si atata timp cat se vor gasi persoane care sa
sponsorizeze, presa va continua sa publice informatii ce sunt in favoarea
sponsorului.
2. Publicitatea dicteaza continutul
Cum afecteaza stirile ce le aflam profitul companiei ?
Corporatiile media fac in jur de 75 % din profit datorita reclamelor.Asta
inseamna ca cei ce platesc bani multi pentru a sustine corporatia dicteaza ce
fel de stiri sa apara si cum sa fie enuntate. Jurnalimul a disparut demult din
peisajul media, fiind inlocuit cu roboti ce executa ordine. Tocmai din cauza
asta o corporatie care are contracte cu toate marile trusturi de stiri va reusi
sa impuna anumite idei in randul populatiei prin simpla abatere a atentiei sau
a distorsionarii informatiei.
3. Monopolul asupra companiilor
Monopolizarea presei (mai putine persoane sau companii ce
controleaza cresterea ponderii media) este in crestere. S-a descoperit ca la
nivel mondial 5 companii detin toate trusturile de presa. In Romania situatia nu este diferita.
Principalele trusturi de presa sunt afiliate la corporatiile internationale,
facand asadar parte din marea caracatita ce iti dicteaza tie modul de viata si
aratandu-ti doar versiunea care un anumit impact asupra ta.
4. Mass-media – amanta guvernului
E vizibil cu ochiul liber care trusturi sunt afiliate
actualului guvern si care sunt impotriva. De cate ori un guvern nou ajunge la
putere, cel putin in Romania ,
conducerea postului national este schimbata. Astfel guvernul isi asigura metoda
cea mai simpla de propaganda supra populatiei. Uneori, anumite corporatii ce
aparent nu au legatura cu guvernul cumpara spatii publicitare enorme la
trusturile de presa opuse guvernarii. Peste noapte observam schimbarea de
atitudine a celor ce, nu cu mult timp in urma fusesera contra proiectelor de
guvernare. Populatia este debusolata si incet, incet nevoia de schimbare sau de
razvratire este innabusita sub sentimentul neputintei.
5. Povestile importante sunt umbrite de can-can-uri
Tendinta corporatistilor este de a schimba mentalitatea
oamenilor si de a o indrepta catre subiecte aparent fara sens. Astfel se face
ca o mare parte a oamenilor sunt la curent despre “vedetele de paie” dar habar
nu au schimbarile importante ce se desfasoara in jurul lor. In momentul in care
sunt demascate e prea tarziu pentru a mai face ceva. Situatia e atat de critica
incat oamenii ajung sa nu mai conteste legi ce sunt in defavoarea lor tocmai
pentru ca nu sunt informati. Indobitocirea maselor se desfasoara cu succes.
6. Mass-media nu pune intrebari
Un jurnalist format la o scoala adevarat de jurnalisti ar
trebui sa fie ca un detectiv. Sa investigheze, sa caute adevarul si sa-l
demaste. In ultima perioada asa-zisii jurnalisti se limiteaza doar la a
transmite mai departe “stirile” primite prin “surse” ce de multe ori nici nu
sunt citate. mai nou se dezbat chestiuni de interes national doar cu persoane
ce au aceleasi idei in privinta subiectului, dezbaterea devenind monolog.
7. Jurnalistii corporatisti urasc adevaratii jurnalisti
Printre oamenii ce servesc interesele corporatiilor media
sunt si unii care vor doar sa demaste nedreptatile sistemului. Incet, incet
acestia sunt amrginalizati si ridiculizati. Interzisi chiar in anumite medii de
difuzare. Este un exemplu clar de “dictatura capitalista” in care democratia
si-a pus eticheta : cine nu e cu noi este impotriva noastra! Chiar legile
impotriva libertatii de exprimare au trecut foarte usor de opozitia aproape
inexistenta in gruparile media.
8. Vestile proaste se vand, vestile bune sunt cenzurate
Trist dar adevarat: o veste proasta se vinde mai bine in
orice ziar sau televiziune. Oare de ce ? Suntem chiar asa de pesimisti ?
Savuram suferinta altora ? Omenirea a ajuns la un nivel de civilizatie in care
empatia pentru alte persoane se afla pe primul loc. Fals ! Omenirea este tot in
stadiul de ev mediu raportat la gandirea actuala. Scandalurile intre
soti,sotii,frati amante, etc sunt savurate. Crimele si violurile sunt cele mai
urmarite si cumparate stiri. Ne intereseaza toata barfa mediatica si uitam sa
tragem la raspundere persoanele ce au fost puse sa guverneze si au furat
visteria cu seif cu tot. Poate daca Bianca Dragusan ar aparea la TV sa ne spune
despre acest furt am fi atenti …
9. Cine controleaza limba controleaza populatia
Pe zi ce trece romanul 1984 ma fascineaza din ce in ce mai
mult. Printre multe alte lucruri care sunt descrise acolo si care se intampla
in jurul nostru, in roman este inventata o noua limba- newspeak- de catre
sistem, pentru a descrie o versiune mai simplista a limbii cu scopul de a
limita gandirea libera. Conceptul de Newspeak include ceea ce numeste Orwell
“DoubleThink’-modul in care limbajul se face ambiguu sau chiar inversat pentru
a transmite exact opusul a ceea ce este adevarat. Astfel Ministerul de Razboi
este cunoscut sub numele de Ministerul Iubirii… In ziua de azi cuvinte ca “forte
de mentinere a pacii”, “extremisti”, “anarhisti”, “teroristi” sunt folosite
pentru a crea panica si demonstreaza cat de puternic poate fi limbajul. Cei
care isi exercita puterea prin media pot manipula cuvintele si prin urmare
reactia publicului pentru a-si urma obiectivele sau pentru a aprovoca frica.
10. Libertatea presei nu mai exista
De la publicitatea din paginile ziarelor pana la reclamele
difuzate de trusturile de televiziune observam ca presa s-a prostituat.
Libertatea presei de a prezenta faptele obiectiv s-a transformat in respectarea
unor contracte. Daca odata presa se lauda a fi a patra putere in stat, acum
putem spune ca este pe primul loc in manipularea maselor in beneficiul celui
care plateste mai mult.Singura presa ce poate fi numita libera (deocamdata)
sunt publicatiile ce nu sunt afiliate la marile trusturi corporative. In curand
o sa vedeti cum acestea dispar rand pe rand, daca nu facem nimic.
Televiziunea poate sa adune in fata jurnalului de stiri de
la 17 mai multi oameni decat cititorii tuturor cotidianelor de
dimineata si de seara la un loc si se detaseaza, la mare distanta, fata de alti
factori educativi (familie, biserica, scoala, anturaj, lecturi). Televiziunea
este, astazi, cel mai activ modelator de atitudini si mentalitati. Cel mai usor
devin victime ale violentei copiii.
In primul rand, pentru ca mintea lor nu le
permite sa analizeze critic informatiile primite. In al doilea rand, deoarece
sunt la varsta la care personalitatea lor este in formare si asimileaza tot
ceea ce vad in jur. La aceasta se adauga faptul ca au foarte usor acces la
televizor - de departe cel mai mare furnizor de violenta dintre sursele
mass-media.
Ucigasii de pe ecrane devin modele
Unele persoane ar spune ca in serialele de actiune de la
televizor raufacatorii sunt aceia care incep lupta si ca personajele pozitive
au întotdeauna o autoritate speciala, legala sau morala. S-ar crede ca cei mici
invata din ultimele doar ca fortele binelui vor invinge intotdeauna raul si
deci nu reprezinta nici un pericol in a le urmari. Dimpotriva, tocmai faptul ca
eroii din filme sunt admirati si au puteri speciale ii face pe copii sa le
imite comportamentul si sa înve.e ca agresivitatea e o solu.ie acceptata în
rezolvarea oricarei probleme. Eroilor li se apreciaza mai mult duritatea decât
alte trasaturi de caracter (inteligen.a sau simtul umorului), fiind prefera.i
pentru statutul lor de razboinici si justitiari. Violenta prinde mai mult la
copii deoarece, pana la varsta de sase-sapte ani, nu fac foarte bine distinctia
intre realitate si fictiune.
Mesaje false din filme
Violenta este rasplatita si rareori are consecinte negative:
in 73 % dintre scenele de la televizor, raufacatorii scapa nepedepsiti.
Violenta e pretutindeni. Un celebru psiholog relata exemplul
unei fetite, care, la auzul vestii ca tatal unei prietene murise, a întrebat:
“Cine l-a omorat?”. Intrebarea reflecta presupunerea ei (rezultat al privitului
la televizor) ca violenta este cauza normala a mortii.
Violenta e necesara. Majoritatea actelor violente sunt
comise de “baietii buni” pentru a-i invinge pe cei rai. De aici, copiii invata
ca violenta e nu numai necesara, dar si eroica.
Violenta e amuzanta. Mai ales in desenele animate,
personajele se lovesc intre ele spre a starni rasul.
Violenta e placuta. Majoritatea eroilor de at.iune gasesc
placere in a se lupta si chiar in a ucide.
In acelasi timp, este folosita pentru manipulare. Noi
trebuie sa fim constienti ca deciziile, credintele si valorile proprii
trebuiesc definite de propria experienta, trairi si ipoteze. La munca ar
trebuie sa fim influentati de studii si, din nou, de experienta. Trebuie sa
vedem mass-media ca pe o sursa care ne ofera informatii, dar nu mereu obiective
si sa fim constienti ca joaca un rol mult mai important in deciziile copiilor
si adolescentilor decat joaca parintii, putem vedea dovada in viteza cu care se
dezvolta noile trenduri, incercand sa imite diferiti ratati. Mass-Media este
bombardata de violenta si sex (ce se cere) si ce se da, sunt reclamele.
Cum sa limitezi efectele negative ale mass media?
Evita anumite programe TV - incearca sa elimini din
activitatile pe care le intreprinzi uitatul la televizor pentru o perioada.
Acest lucru te va ajuta sa te deconectezi de la toate mesajele nocive care nu
fac altceva decat sa te incarce cu sentimente negative.
Citeste cu atentie - fiecare mesaj pe care il citesti are un
anumit obiectiv de atins. Evita sa cazi in plasa mass-media si analizeaza
fiecare cuvant pe care il citesti sau auzi.
Alege singur informatiile de care ai nevoie - fiecare
persoana are nevoie sa afle ce se intampla in jurul sau. Nu lasa acest lucru sa
te transforme intr-o tinta perfecta pentru mass-media. Citeste sau vizioneaza
doar acele articole care te intereseaza si incearca sa cauti doar acele
relatari obiective.
Cauta surse autorizate - cand vizionezi o stire sau te
documentezi referitor la un subiect, cauta sa analizezi informatia din
perspectiva emitatorului. Este important
ca articolele sa provina de la surse autorizate.
Nu trebuie sa fii un geniu sa-ti dai seama ca si perceptia
oamenilor de rand este in concordanta cu mesajele propagate de mass-media (iar
in Romania
mass-media=TV, alte mijloace de informare in masa au un impact neglijabil).
Deci mesajele transmise “pe sticla” par a fi in concordanta
cu realitate din teren. Dar daca este invers? Daca realitatea din teren este de
fapt un produs al imaginii pe care ne-o creaza mass-media?
Atunci cand eram mici si ne loveam de ceva, fugeam repede la
parinti plangand (de regula la mama) care ne pupa in locul lovit iar durerea
disparea ca prin minune.
Acesta era un efect placebo. Pupatura mamei nu ne facea nici
bine nici rau dar pentru ca ni se spunea ca va lua durerea (iar cand esti copil
iei de bun tot ce ti se spune), creierul nostru se manifesta in conformitate cu
mesajul primit si durerea chiar se diminua sau trecea.
Ei bine, cand nu eram cuminti, eram amenintati cu injectia,
si imediat retraiam in minte durerea provocata de acul seringii.
Acesta era efectul nocebo.
Placebo si nocebo sunt doua faţete ale aceleiasi realitati:
puterea sugestiei!
Cuvintele (sau mai corect spus, sugestiile) au o putere mult
mai mare decat am fi tentati sa credem. Cuvintele pot sa vindece dar pot si sa
ucida.
Efectul placebo este arhicunoscut, este folosit cu succes in
medicina homeopata si in viata de zi cu zi. E de ajuns sa te gandesti la ceva
placut si dintr-o data starea interioara ti se schimba si lumea nu iti mai pare
atat de subra.
Efectul nocebo este la fel de prezent dar mai putin
mediatizat si constientizat.
In viata de zi cu zi, puterea sugestiilor negative se
regaseste la tot pasul, incat a intrat pana si in folclor prin zicala “de ce
ti-e teama, de aia nu scapi”.
E de ajuns sa ne gandim la atatea si atatea cazuri de
prieteni sau cunoscuti care se lasa dominati de propriile ganduri negative sau
de gandurile negative ale altora si isi rateaza astfel propriile vise.
Testele au scos in evidenta acest efect prin tot felul de
experimente, intr-unul din ele li se dadea unui numar de 100 de studenti cate o
pastila inofensiva din zahar, fara a li se spune ce contine. Dupa aceea erau
avertizati ca pastila poate avea ca efecte adverse durerile de stomac.
Din cei 100 de subiecti, 90 au reclamat dureri de stomac.
Nocebo e mai puternic decat placebo!
Acelasi experiment s-a desfasurat si cu efectul placebo,
insa din 100 de subiecti, doar 50 au raspuns pozitiv, aproape cu 50% mai putini
decat la testul cu nocebo.
Asta inseamna ca teama de ceva rau este mult mai puternica
decat dorinta de a te simti mai bine! Un aspect foarte important, pe care
manipulatorii profesionisti il folosesc cu dibacie pentru a controla masele.
Acum sa revenim la stirile din mass-media si cum ajung
acestea sa ne creeze in final realitatea in care traim.
Criza economica, depresiile, stresul, crimele, violurile,
tragediile de tot felul si caracterele cele mai abjecte, sunt capul de afis al
majoritatii editiilor de stiri.
Toate te fac sa iti pierzi speranta in specia umana, sa nu
te mai increzi in nimeni, sa te izolezi de orice apartenenta de grup si sa te
concentrezi doar pe propria persoana.
Dar asta nu te face mai fericit, dimpotriva, te face egoist,
frustrat, blazat.
Putine natii din lume sunt mai delasatoare, mai putin
solidare si mai nefericite, decat românii.
Nu stiam cat suntem de stresati si de deprimati, pana nu am
aflat asta de la televizor?
Paradoxul societatilor moderne
Ni s-a spus de 20 de ani incoace ca suntem un popor de
cersetori, de idioti si de nefericiti, pana ce am ajuns ce ni s-a spus. Desigur,
nu e doar cazul societatii româneşti, e un fenomen general in Europa, dar cazul
românilor este unul dintre cele mai reprezentative.
Si astfel avem de-a face cu un paradox, cu cel mai ridicat
nivel de trai din istoria României si al Europei, dar cu un grad de frustrare
si nemultumire la cote recod.
Acum 70-80 de ani marea majoritate a românilor erau
semi-analfabeti, traiau in familii numeroase de 7-8 membri care imparteau de
regula o singura incapere. Vara umblau desculti, nu aveau electricitate si apa
curenta si totusi in vocabularul lor nu existau notiunile de stress, iar
sinuciderile si criminalitatea erau la cote mult mai mici decat azi.
Mai aproape de zilele noastre, pe vremea lu` Ceausescu,
carnea, produsele lactate sau ouale erau raritati. Chiar si painea era un lux,
nu mai vorbim de industria divertismentului sau de libertatile de care ne
bucuram azi. Si totusi viata omului de rand curgea mai linistit, relatiile
inter-familiale mai relaxate si nu auzeai de adolescenti care sa se sinucida
din deprimare.
Intr-un index al “fericirii” realizat de economisti si
psihologi, printre cele mai fericite popoare se numara locuitorii din
Costa-Rica, vietnamezii, filipinezii,
locuitorii din Buthan, columbienii si venezuelenii.
La polul opus se afla francezii, germanii, austriecii,
japonezii, turcii sau englezii.
Dupa cum se poate vedea, fericirea si nefericirea generala a
unui popor are prea putina legatura cu nivelul de trai.
Romanii si cei din Republica Moldova sunt printre cei mai
nefericiti europeni, urmati indeaproape de francezi! Ei bine diferenta de nivel
de trai intre Moldova si Romania
pe deoparte si Franta pe de alta parte, e uriasa, si totusi locuitorii lor sunt
cam la fel de nefericiti.
Prin urmare, banii chiar nu aduc fericirea! Ea pare sa fie
un produs al trairilor noastre interioare, induse de altii sau autoinduse.
Fiecare grupaj de stiri ar trebui sa inceapa cu avertizarea
“consumul excesiv de informatii negative dauneaza grav calitatii vietii”.
Evitati sa mai fiti sclavii stirilor negativiste, lasati
televizorul pentru o vreme si veti fi mult mai conectat la realitate decat ati
fi tentat sa credeti.
Iar daca veti continua sa va simtiti mizerabil si condamnat,
hraniti-va subconstientul cu informatii pozitive si invatati sa apreciati ceea ce
aveti.
Viata inseamna mult mai mult decat invidia pe capra
vecinului sau goana dupa ultimul gadget aparut pe piata.
Foarte multi oameni isi complica si isi distrug viata
ajutati de tehnologia de ultima generatie, partea buna e ca sta in puterea
voastra sa va creati realitatea in care vreti sa traiti.
O poti alege pe cea sumbra care iti este oferita gratuit de
televizor, sau poti alege sa ti-o creezi singur asa cum vrei.
Comentarii
Trimiteți un comentariu