Treceți la conținutul principal

Povestea statuii de pe cornisa Bisericii Negre

Unii dintre noi au vazut pe cornisa Bisericii Negre o statueta cu un copil,si nu putini au fost aceia care s-au intrebat care este povestea acestei statui.
Ei bine,povestea statuetei,are doua fatete.
Una de asasinat,cealalta de accident;varianta care din punctul meu de vedere,pare mai plauzibila.

Varianta asasinatului spune ca un zidar s-a invoit sa intre in slujba mesterului care se ocupa de lucrarea bisericii. Vazand ca era foarte priceput si ca ar putea sa-i ia locul, mesterul a devenit invidios pe ucenicul sau. Astfel cuprins de gelozie a hotarat sa il omoare pe acesta,cerandu-i ucenicului sa ia ceva de pe cornisa,iar cand ucenicul s-a aplecat, mesterul l-a impins.
Moartea ucenicului sau i-a adus pentru o vreme linistea,dar a aflat de la ceilalti zidari ca baiatul il aprecia foarte mult si spunea numai lucruri frumoase despre el. Datorita remuscarilor,a decis sa ridice pe locul de unde l-a impins pe acesta, o statueta care reprezinta un baiat aplecat.
Mesterul nu a suportat povara faptei sale si s-a autodenuntat,fiind probabil condamnat la moarte.
  (Consider ca in acest caz,ar fi trebuit sa existe in cronica brasoveana,scrisa de sasi,chiar si cea mai mica consemnare despre un mester care a fost executat pentru crima sa,insa..nu avem nimic).
  Am tot intrebat ghizi,muzeografi daca aceasta este versiunea originala a povestii statuii de pe cornisa,insa nimeni nu poate spune cu certitudine,care este povestea adevarata.
Personal,cred ca varianta accidentului este mult mai credibila.Ori de cate ori am trecut prin fata Bisericii Negre,si am privit acea statueta,am incercat sa-mi imaginez cu ochii mintii,povestea baietelului care a cazut de pe cornisa bisericii,in mintea mea,povestea desfasurandu-se astfel...

 Era intr-o dupa amiaza de iunie,anul 1450.Trecusera saizeci si sapte de ani de la inceperea ridicarii lacasului de cult a sasilor-biserica Sfanta Maria,cand in acea dupa amiaza,de 14 iunie,fiul unui mester de noua anisori privea cu mirare,avand o traista pe umar,spre biserica ce se inalta de la o zi la alta,tot mai impunatoare.
Tatal,aflat pe cornisa bisericii,isi sterse sudoarea de pe frunte,facandu-i semn fiului sa urce treptele interioare pana pe acoperisul unde,nu era pentru prima oara cand acesta isi astepta fiul aducandu-i mancarea intr-o bocceluta.
-Tata!
-Fiule,ai venit!
Baietelul,dupa ce isi imbratisa tatal,saruta mana acestuia,apoi fara sa-i dea drumul mainii,o aseza cu gingasie pe propriul obraz,privindu-si iubitor parintele in ochi,pret de cateva clipe.
-Sunt mandru de tine,tata! Vor trece sute de ani,si nimeni nu va uita ceea ce ai facut!
Tatal multumi fiului pentru cuvintele sincere si apreciative,si isi saruta fiul cu tandrete pe frunte,apoi ingenunche aidoma cavalerilor teutoni aflati in slujba regelui,privindu-si fiul tinta in ochi.
-Cand o sa termin biserica asta,vestea despre frumusetea ei,se va duce pana departe.Regi,si imparati vor veni sa o vada,se vor mira si o vor iubi.
 Vino! Vreau sa vezi cum arata cetatea Brasovului de sus!
Baietelul arunca o privire fugara spre bocceluta,ca si cum ar fi vrut sa se asigure ca mancarea va fi in siguranta,apoi cu un raset cristalin,isi urma tatal sarind de pe un picior pe altul.
Sus,de pe cornisa,Brasovul si imprejurimile sale ofereau o priveliste superba!Asemeni unui basm,cat priveai cu ochii, se vedeau paduri verzi,ce pareau neumblate de om,iar acoperisurile caselor,cu sindrile de rosu caramiziu,ofereau un contrast de culori ce parea a fi opera unui pictor.

Tatal uitase de orice primejdie si amenintare.Turcii amenintau sa atace cetatea Brasovului,iar tatarii luau din ceea ce turcii lasau in urma lor.Nu era o viata usoara! Insa acea priveliste,alaturi de fiul sau,era motivatia pentru care el trebuia sa continue,sa zideasca,sa construiasca,chiar daca viata in acele timpuri nu era deloc usoara.
Fiul,rezemandu-se de tatal sau,inspira aerul curat din acea dupa amiaza,privind spre norii cenusii care se adunasera deasupra Brasovului.
-Tata,o sa ploua! Lucrezi si pe ploaie? intreba baietelul privind cu ingrijorare spre nori.
-Nu,fiule! raspunse tatal jucandu-se cu mana in parul baiatului.Este foarte periculos sa lucrezi pe ploaie!
Tatal,rasucindu-se pe un picior,se indrepta spre acele pietre negre din andezit,pe care muncitorii le foloseau la placarea peretilor exteriori ai bisericii,din care lua o placa cat palma sa,asezand-o in mainile baietandrului.
Priveste piatra asta! Stii de unde este?
-De pe munte?Adica...Temporis?
-Nu,este din alba Iulia.Uneori,cand piatra asta nu ajunge la timp,comerciantii gasesc o cale ca ea sa ajunga aici de peste mari si tari.
Privindu-si tatal cu atentie,fiul lasa placa de andezit pe un suport de lemn,apoi privind spre rasarit,unde norii erau din ce in ce mai negri,isi intreba tatal rugator.
-Tata,printre zecile de statui care sunt aici,pe acoperisul Bisericii,te-ar lasa consiliul Sfatului sa ai una si cu mine?
Pret de cateva clipe,tatal nu spuse nimic,doar privi spre cer cum primele picaturi de ploaie cadeau peste cetatea Brasovului.
-Tata! Tata,ma auzi? intreba fiul scuturandu-i mana tatalui.
-Da,fiule,te aud. Hmmm...nu ar trebui sa te gandesti la asta,pentru ca vezi...statuile astea,reprezinta sfinti,preoti,parohi...
-Adica...eu nu am ce cauta acolo!
-Fiule,nu este vorba ca nu ai ce cauta acolo,pentru ca tu ai un loc mult mai special decat ei;esti in inima mea si a mamei tale! De ce te-as pune pe un soclu alaturi de cei morti?
Baietelul lasa pret de cateva clipe ochii in jos,apoi isi imbratisa tatal.
-Tata,atunci as putea sa lipesc eu bucatica asta de piatra,cu putin mortar,de marginea acoperisului?
Va fi secretul nostru!Nu o sa stim decat doar noi doi de ea.O sa fie asa...ca o amintire ca am stat aici,sus,amandoi,si am vorbit ca intre tata si fiu.
-Vom face asta,insa nu acum! Spuse tatal poruncitor.
Este foarte periculos,mai ales ca ploua,iar ploaia si piatra,nu iarta.Atunci se intampla accidente.
-Bine,spuse fiul vadit suparat,cand dintr-o data,se smuci din mana tatalui apuca din mers o alta placa de andezit si striga:
-Tata,placa asta,daca ai pune-o aici....
Baietelul,aflat pe marginea cornisei,incerca sa aseze placa de andezit pe margine,acolo unde urma sa fie asezata o noua statuie.
-Fiule,nuuu!!!
                

     
                                                 





Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Reincarnarea,"un adevar tinut sub cheie" chiar de biserica

Revin cu un articol pe care in urma cu un an,l-am sters de pe acest blog,astazi reeditandu-l intr-o "nuanta mai captivanta" ce sper sa va atraga. Cine suntem? De unde venim? Sunt intrebari clasice dar profunde ce se afla in mintea si pe buzele miliardelor de oameni ai acestei planete. Unii sunt de parere ca insasi existenta noastra se datoreaza hazardului si evolutiei. Altii,cred ca Dumnezeu ne-a creat,insa datorita pacatului Adamic,astazi experimentam suferinta ca si consecinta a pacatului pe care primii nostri parinti umani,Adam si Eva,l-au comis. Insa,un numar impresionant de oameni,cred cu convingere ca existenta noastra este rezultatul deciziei noastre:"cand am venit pe acest Pamant,am ales",cu alte cuvinte,am ales sa ne reincarnam intr-un corp carnal,pentru a experimenta,a invata,a evolua traind intr-un mod mai intelept si luand decizii mai intelepte decat in viata anterioara pe care am trait-o. Bine,vor spune unii,"dar eu nu-mi amintesc sa fi lua

Intrebari legitime despre reincarnare

Nu voi relua in amanunt ideea reincarnarii,pentru ca despre acest fapt am mai scris detaliat in articolul "Reincarnarea -un adevar tinut sub cheie chiar de biserica". Astazi mi-am propus sa abordez ideea reincarnarii din perspectiva numeroaselor intrebari pe care multi dintre voi le aveti. 1)Cum se produce reincarnarea? Reincarnarea nu are loc imediat dupa ce murim si nu vom avea acelasi corp sau aceeasi identitate pe care am mai avut-o. Perioada intre moarte si reincarnare poate fi ,in functie de caz,scurta sau nu (in medie: cam 100-200 de ani). Spiritele inferioare revin mai repede decat cele mai "evoluate".. Important de retinut este ca nimeni nu poate "sari" peste acest lucru, reincarnarea este inevitabila (in cazul in care mai avem de invatat ceva sau in cazul in care mai avem de "platit" ceva).  Ne reintoarcem singuri? NU!Intotdeauna reintoarcerea se va face in grup,astfel incat "calatoria temporara" in planul fizic sa-s

HAARP- acum si in Romania!

  Astazi,mi-am propus sa scriu  despre  HAARP, desi as fi vrut sa scriu despre proiectul Blue Beam sau experimentul Philadelphia.De ce am ales sa vorbesc despre HAARP?Aflandu-ma in mijlocul de transport in comun,fara sa vreau am auzit o discutie interesanta intre doua doamne,trecute de 50 de ani. - Eu cred ca astia fac experimente cu natura,ceva se intampla. -Sa stii...cred ca si inundatiile astea sunt rezultatul experimentelor,am trait atatia ani si n-am vazut niciodata asa ceva.     Recunosc ca discutia lor incepuse sa-mi placa,cu atat mai mult ca,imi petrec foarte timp timp,citind si documentandu-ma despre tehnologia militara HAARP,pacat ca a trebuit sa cobor:) Oamenii,indiferent de mediul social,nivelul de educatie si instruire,zona unde se afla,inteleg foarte bine ca ceva se intampla cu mediul din jurul lor,insa foarte putini sunt dispusi sa se informeze,poate si pentru faptul ca la un moment dat,te izbesti de ceea ce numim:"Teoria Conspiratiei".  In urma cu cativ