Treceți la conținutul principal

Jenica Tabacu-un geniu plecat prea devreme din cauza unui asa-zis psiholog

In urma cu doi ani,am vizitat castelul Iulia Hasdeu din Campina.Cand am platit biletul de intrare,am intrebat daca doamna Jenica Tabacu este in acel castel,însă angajata muzeului mi-a spus ca doamna Jenica Tabacu este momentan prinsa intr-o discutie.Mi-a confirmat subtil acest adevar,printr-un gest al mainii,aratand in directia unde ”doamna Hasdeu” (cum o alinta sotul ei) discuta cu o doamna in dreptul unei ferestre.
Fiind vara,putin dupa ora 11,razele soarelui pareau ca mangaie chipul ”doamnei Hasdeu”. Doamna Jenica Tabacu arata in acea dimineata de august,fara sa exagerez,angelic!
   Am admirat-o timid pret de cateva clipe,dupa care am inceput vizita castelului. Fiecare camera,fiecare obiect de muzeu pe care il observam,ma determina sa admir munca pe care aceasta femeie a facut-o in decursul celor douazeci de ani.Practic,acest muzeu,a ajuns unde a ajuns,datorita muncii asidue a doamnei Jenica Tabacu,o munca titanica care in luna decembrie a anului 2018 a incetat,deoarece doamna Jenica Tabacu a trecut in nefiinta.

Cine a fost ”doamna Hasdeu”?

In primul rand,doamna Jenica Tabacu a fost o luptatoare,un izvor de energie si inspiratie, un zambet permanent,asa cum o puteti admira in fotografia de mai sus.

În 1990 a fost admisă la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării (FJSC), a Universității București, în prima serie de studenți a facultății. A absolvit-o în 1994, iar în cei patru ani de studiu colegii nu și-o amintesc decât zâmbind și având o vorbă bună pentru oricine avea nevoie.

Debutul ca jurnalist şi-l face în ziarul local “Câmpina”.
În timpul studenţiei, colaborează cu ziarele „Prahova liberă” şi „Tineretul liber”.
 Atrasă de presa scrisă, Jenica Tabacu s-a întors acasă şi, după o încercare eşuată de a se angaja la ziarul „Prahova liberă”, a ales să dea concurs pentru un post de muzeograf la Muzeul Judeţean de Istorie şi Arheologie Prahova, unde a organizat serviciul de Relaţii Publice al instituţiei.                                                                

În februarie 1996, s-a transferat la Muzeul Memorial „B. P. Hasdeu” din Câmpina, ca muzeograf.

Încă din 1995, colaborează cu „Jurnalul de Prahova”, ca redactor în cadrul departamentului Cultură. În 1999, câştigă concursul de muzeograf coordonator, preluând astfel, la 31 de ani, conducerea instituţiei.

Din 1996 a început să cerceteze arhiva hasdeeană, bucurându-se de colaborarea cu Mircea Coloşenco. În 2000, cei doi publică o carte, „Protocoalele şedinţelor de spiritism”, apărută la Editura „Saeculum I.O”                                                                              
În 2006, în faţa unei comisii prezidate de academicianul Eugen Simion, Jenica Tabacu şi-a susţinut teza de doctorat care, mai târziu devine carte.

Din 1995 şi până în 1998, Jenica Tabacu a fost muzeograf la instituţia de cultură pe care avea să o conducă de la finele anilor '90 şi până în prezent.

Aproape toată cariera, Jenica Tabacu s-a axat pe studiul operei şi al vieţii savantului Bogdan Petriceicu Haşdeu, dar nu a ignorat nici activitatea culturală a fiicei acestuia, Iulia.

În 2006, Jenica Tabacu devenea doctor în filologie „Magna cum laude" cu tema „Viaţa şi activitatea lui B.P. Haşdeu între anii 1888-1907", iar ultimii ani și i-a dedicat traducerii manuscriselor „spiritiste" ale lui Bogdan Petriceicu Haşdeu, pe care le-a și publicat.

Bună cunoscătoare a limbii franceze (limba preferată de Iulia Hasdeu în scrierile sale), Jenica Tabacu a reușit să traducă și să publice pentru prima dată toate scrisorile Iuliei către tatăl său, toate cele care s-au păstrat în arhive.

Și s-au păstrat majoritatea, adică o sută optzeci și șase, dintre care, ne spunea autoarea traducerilor, doar douăzeci și nouă au fost scrise în limba română. „O șansă, am spune astăzi, pe care am fructificat-o după o sută douăzeci și șapte de ani de la moartea poetei, oferind posibilitatea celor care nu știu limba franceză, de a citi în românește toate scrisorile Iuliei Hasdeu și, implicit, de a li se dezvălui excepționala ei personalitate. Mai mult decât atât, cititorii vor avea ocazia de a observa că nici Hasdeu, nici soția lui, nu au căutat vreo clipă să o împingă spre studiu cu prețul sănătății, așa cum, pe nedrept, unii au construit o legendă stupidă și răuvoitoare, lăsând falsa impresie că Iulia ar fi fost victima părinților, îndeosebi a tatălui ei.”

                                                             
Cu alte cuvinte, Jenica Tabacu realizează o traducere integrală a scrisorilor existente în Arhivele Naționale ale României și publicate mai demult, începând chiar cu B.P. Hasdeu și continuând cu alți coordonatori ai edițiilor mai noi, cum ar fi: Paul Cornea, Elena Piru, Roxana Sorescu, sau Crina Decusară Bocșan.

Peste tot însă textele au apărut în limba în care au fost scrise, adică în franceză. Pentru prima dată, în traducerea Jenicăi Tabacu, scrisorile apar reunite, și la dispoziția cititorului de limbă română, ceea ce nu este puțin lucru.

În paralel cu studiul operei savantului, Jenica Tabacu s-a luptat să păstreze în proprietatea statului Castelul spiritist de la Câmpina, după ce urmaşi ai familiei au revendicat în instanţă valoroasa construcţie.

“Din 1996, când am început să traduc manuscrisele “spiritiste” ale lui Bogdan Petriceicu Hasdeu, în paralel am căutat să descopăr istoria nespusă şi nescrisă, a Castelului “Julia Hasdeu”. Cercetarea m-a condus nu doar spre aflarea unor informații istorico-tehnice, legate de aspectele construirii edificiului, ci şi spre simbolismul monumentului, la care s-a referit puțin I.L. Caragiale, în articolul său, “O vizită la Castelul Julia Hasdeu”, publicat în ziarul “Epoca”, în 1896”, declara Jenica Tabacu într-un interviu acordat acum un an.

Castelul din Câmpina este cunoscut sub denumirea de ”Templul Spiritului”.

La aproape 100 de kilometri de București, în Câmpina, scriitorul și istoricul Bogdan Petriceicu Hașdeu a construit, între anii 1893 și 1896, castelul pe care l-a dedicat memoriei fiicei sale, care murise la vârsta de numai 19 ani.

Legendele spun că Hașdeu se retrăgea adeseori la reședința sa din Câmpina pentru a comunica, prin intermediul spiritismului, cu fiica sa.

Jenica Tabacu a avut şi o scurtă carieră politică. A fost consilier local al municipiului Câmpina în mandatul 2004-2009 şi consilier judeţean în anul 2012 din partea PP-DD, a cărui organizaţie judeţeană a condus-o din funcţia de vicepreşedinte.

  Cauzele decesului acestei femei geniale

                                                                            
Nu vreau sa iau in calcul teoriile absolut stupide ale fanaticilor religiosi,care sunt de parere ca spiritismul a fost un factor in sinuciderea doamnei Jenica Tabacu,si nici nu voi raspunde acestor teorii.Ba dimpotriva,acele comentarii deplasate,tocmai pentru ca vreau sa pastrez neatinsa memoria doamnei Jenica Tabacu,vor fi sterse.
 Cauzele mortii „doamnei Hasdeu”,nu tin de domeniul paranormal sau ezoteric,ci pur si simplu,de un escroc medical pe care doamna Jenica il numea „SALVATORUL”.

 În 2010, Jenica Tabacu a suferit de o formă severă de depresie, episod peste care a trecut cu ajutorul unui medic de specialitate, o persoană-cheie în această poveste plină de mister. Potrivit Rafaelei Moraru,-fiica doamnei Jenica Tabacu ,medicația administrată a fost una puternică, dar care a tratat-o, însă, doar superficial pe mama sa.


Într-o postare pe facebook, tânăra încearcă să tragă un semnal de alarmă pentru toți cei care au în familie persoane care suferă de afecțiuni psihice, dar, mai ales, cum și cine aleg să le trateze. Din punctul său de vedere, Jenica Tabacu și-a ales greșit „salvatorul“. O concluzie la care tânara a ajuns și-n urma unor conversații descoperite în telefonul mamei sale, purtate cu medicul psihiatru,a cărui identitate a ales să n-o dezvăluie.

 “Nu mai pot și nici nu mai vreau să tac! Sufletu-mi lacrimează! Eu am pierdut-o pe mama! Nimeni și nimic nu o poate aduce înapoi!

Dar vreau sa trag un SEMNAL MARE de alarmă pentru toți cei care au oameni dragi în familie cu probleme psihice! Mare grija unde, cum și mai ales CINE îi tratează! Eu nu am reușit să fac față DEPENDENȚEI uriașe create de acest fost medic psihiatru!

«SALVATORUL» așa cum îl numea mama «a tratat-o» în 2010 de depresie. Medicamentele puternice prescrise au scos-o într-un timp relativ mic dintr-o depresie severă, însă nu a fost suficient, pentru că nu trataseră în întregime problema, ci doar superficial!

Știam că au pastrat legătura de-a lungul anilor, însă nu am luat în serios niciodată ce ne transmitea mama că-i spunea «EMINENȚA»! MARE GREȘEALĂ !!!

Problemele psihice nesoluționate corespunzător care trenau de ani de zile și care s-au accentuat, problemele existente ca în orice familie, dar mai ales INDUCERILE acestui om cum că el are cariera PERFECTĂ, familia PERFECTĂ, nepoții PERFECȚI, viața PERFECTĂ și TRATAMENTELE PUTERNICE «sugerate» de acest fost medic psihiatru aflat la pensie, procurate pe sub mână de mama au condus la acest deznodământ tragic!

Nu am crezut niciun moment că un fost medic renumit, din niște înregistrări și mesaje ale unui om bolnav, fără să-mi vadă soțul, poate să-i pună un diagnostic atât de grav: PSIHOPAT !
Și să continue să se joace cu mintea mamei atâta timp!
CONTROLUL URIAȘ pe care acesta îl exercita asupra mamei prin iubirea enormă pe care mi-o purta, dar transformată în patologie deja, din cauza bolii, a distrus treptat orice «colac» de salvare!

REGRET că nu am avut curajul să merg la poliție pentru a face o plângere atunci când, poate, reușeam să schimb ceva! REGRET ENORM!
Ceea ce m-a oprit a fost frica de respingere a părinților mei, în speță a mamei mele și frica de a nu recunoaște și «a-l proteja» în continuare pe «SALVATOR»!

Acum este TARDIV pentru mama, pentru mine, pentru familia noastră! Va veni vremea justiției divine!
Însă, luați aminte! Dacă postarea mea va reuși să ajute măcar un suflet, este suficient!

Depresia este o boală grea, ascunsă și mult mai periculoasă decât cancerul! Poți să râzi, poți să glumești, poți să mimezi bucuria, însă fără TRATAMENT ADECVAT și SPRIJINUL REAL al apropiaților va culmina cu o tragedie!”



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Reincarnarea,"un adevar tinut sub cheie" chiar de biserica

Revin cu un articol pe care in urma cu un an,l-am sters de pe acest blog,astazi reeditandu-l intr-o "nuanta mai captivanta" ce sper sa va atraga. Cine suntem? De unde venim? Sunt intrebari clasice dar profunde ce se afla in mintea si pe buzele miliardelor de oameni ai acestei planete. Unii sunt de parere ca insasi existenta noastra se datoreaza hazardului si evolutiei. Altii,cred ca Dumnezeu ne-a creat,insa datorita pacatului Adamic,astazi experimentam suferinta ca si consecinta a pacatului pe care primii nostri parinti umani,Adam si Eva,l-au comis. Insa,un numar impresionant de oameni,cred cu convingere ca existenta noastra este rezultatul deciziei noastre:"cand am venit pe acest Pamant,am ales",cu alte cuvinte,am ales sa ne reincarnam intr-un corp carnal,pentru a experimenta,a invata,a evolua traind intr-un mod mai intelept si luand decizii mai intelepte decat in viata anterioara pe care am trait-o. Bine,vor spune unii,"dar eu nu-mi amintesc sa fi lua

Intrebari legitime despre reincarnare

Nu voi relua in amanunt ideea reincarnarii,pentru ca despre acest fapt am mai scris detaliat in articolul "Reincarnarea -un adevar tinut sub cheie chiar de biserica". Astazi mi-am propus sa abordez ideea reincarnarii din perspectiva numeroaselor intrebari pe care multi dintre voi le aveti. 1)Cum se produce reincarnarea? Reincarnarea nu are loc imediat dupa ce murim si nu vom avea acelasi corp sau aceeasi identitate pe care am mai avut-o. Perioada intre moarte si reincarnare poate fi ,in functie de caz,scurta sau nu (in medie: cam 100-200 de ani). Spiritele inferioare revin mai repede decat cele mai "evoluate".. Important de retinut este ca nimeni nu poate "sari" peste acest lucru, reincarnarea este inevitabila (in cazul in care mai avem de invatat ceva sau in cazul in care mai avem de "platit" ceva).  Ne reintoarcem singuri? NU!Intotdeauna reintoarcerea se va face in grup,astfel incat "calatoria temporara" in planul fizic sa-s

HAARP- acum si in Romania!

  Astazi,mi-am propus sa scriu  despre  HAARP, desi as fi vrut sa scriu despre proiectul Blue Beam sau experimentul Philadelphia.De ce am ales sa vorbesc despre HAARP?Aflandu-ma in mijlocul de transport in comun,fara sa vreau am auzit o discutie interesanta intre doua doamne,trecute de 50 de ani. - Eu cred ca astia fac experimente cu natura,ceva se intampla. -Sa stii...cred ca si inundatiile astea sunt rezultatul experimentelor,am trait atatia ani si n-am vazut niciodata asa ceva.     Recunosc ca discutia lor incepuse sa-mi placa,cu atat mai mult ca,imi petrec foarte timp timp,citind si documentandu-ma despre tehnologia militara HAARP,pacat ca a trebuit sa cobor:) Oamenii,indiferent de mediul social,nivelul de educatie si instruire,zona unde se afla,inteleg foarte bine ca ceva se intampla cu mediul din jurul lor,insa foarte putini sunt dispusi sa se informeze,poate si pentru faptul ca la un moment dat,te izbesti de ceea ce numim:"Teoria Conspiratiei".  In urma cu cativ