Treceți la conținutul principal

Inteligenta artificiala-apocalipsa omenirii?

Tot mai multi oameni de stiinta sunt de parere ca sfarsitul omenirii se va datora inteligentei artificiale.
Peste 1.000 de oameni de ştiinţă trag un semnal de alarmă cu privire la pericolul pe care îl reprezintă roboţii automaţi.

Armele bazate pe inteligenţă artificială nu trebuie să fie inventate niciodată, susţin ei într-o scrisoare deschisă.

Printre cei care au semnat documentul se află fizicianul Stephen Hawking, co-fondatorul Apple, Steve Wozniak şi patronul Tesla Motors, Elon Musk.
Ne temem atat de mult de apocalipsa robotilor terminatori si de inteligenta artificiala (in mare parte datorita filmelor sci-fi), incat Google (care a achizitionat in 2014 compania Deepmind pentru suma record de 580 de milioane de dolari) in parteneriat cu oameni de stiinta din cadrul universitatii din Oxford, au realizat in urma unui studiu foarte amanuntit, un buton de panica care sa ne asigure ca putem deconecta robotii inteligenti ai viitorului, atunci cand va fi necesar.

                                                                
Computere avansate bazate pe inteligenta artificiala, au reusit in ultimii ani sa invinga oamenii la jocuri destul de complexe, precum sahul, respectiv go, demonstrand astfel ca sunt capabile sa invete pe cont propriu cum sa evolueze, ceea ce ii face pe cercetatori sa planifice un sistem de back-up (de rezerva), in cazul in care un astfel de robot AI, decide la un moment dat ca oamenii reprezinta un pericol pentru buna lor functionare, si astfel sa dezvolte propriul lor sistem de protectie impotriva scoaterii lor din uz, de catre oameni.

Chiar daca pe viitor un astfel de scenariu pare mai putin probabil, in teorie, ar fi sanse ca o inteligenta artificiala sa considere omul ca fiind inferior si o amenintare la adresa acesteia. Motiv pentru care, Google, vrea sa se asigure ca detine mijloacele prin care sa poata sa scoata din uz in orice moment, un astfel de robot care ar putea fi o amenintare la adresa umanitatii sau a mediului inconjurator.


                                                                        

Un robot înzestrat cu inteligenţă artificială are dificultăţi în a face diferenţa dintre fericire şi supărare, iar implicaţiile sunt majore
După ce Sophia, primul robot inteligent care a primit cetăţenia unei ţări, ne-a dat emoţii de curând, după ce a declarat că semenii ei le sunt superiori oamenilor (şi, de aceea, ar trebui să aibă mai multe drepturi), un alt experiment arată că viaţa alături de maşini nu va fi uşoară pentru oameni.


                                                                     
Cercetătorii de la Universitatea Naţională de Cercetare din Rusia au instruit un robot înzestrat cu inteligenţă artificială, capabil să înveţe, să recunoască emoţiile umane. Pus să asculte discursurile unor persoane, chiar şi după mult timp robotul nu a reuşit să detecteze emoţiile decât în 71% dintre cazuri, iar de multe ori a confundat fericirea cu supărarea sau teama. În ceea ce priveşte fericirea, robotul a recunoscut-o în doar 45% din timp.

 „Crezi că roboţii vor cuceri lumea?”, l-a întrebat acum câţiva ani un jurnalist de la PBS pe robotul modelat după chipul scriitorului Philip K. Dick, a cărui carte a inspirat celebrul film „Blade Runner”.

„Îmi pui întrebări dificile. Dar tu eşti prietenul meu şi eu nu îmi uit prietenii, o să te tratez bine. Nu te teme, n-o să mă transform în Terminator. O să te ţin la căldură, în siguranţă, în grădina mea zoologică pentru oameni, unde să te pot supraveghea”, a declarat robotul Philip, în cadrul interviului oferit jurnalistului de la PBS.

Problema este că roboţii precum androidul creat de compania Hanson Robotics din Hong Kong ar putea percepe emoţiile pozitive ale oamenilor ca fiind unele negative şi acţiona în consecinţă, potrivit unor experţi. Mai simplu, s-ar putea simţi ameninţaţi când de fapt oamenii ar manifesta sentimente pozitive faţă de ei.

Sophia este primul robot care a primit cetăţenia unei ţări, în acest caz Arabia Saudita,fapt care poate stabili un precedent,iar de acum inainte,ne putem astepta ca inteligenta artificiala sa benefieze de drepturi similare oamenilor,fapt care ne propulseaza intr-o noua era,un nou mod de gandire si de acceptare.
  Speram ca aceasta acceptare, sa nu insemne condamnarea si exterminarea speciei umane!

                                                                                    

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Reincarnarea,"un adevar tinut sub cheie" chiar de biserica

Revin cu un articol pe care in urma cu un an,l-am sters de pe acest blog,astazi reeditandu-l intr-o "nuanta mai captivanta" ce sper sa va atraga. Cine suntem? De unde venim? Sunt intrebari clasice dar profunde ce se afla in mintea si pe buzele miliardelor de oameni ai acestei planete. Unii sunt de parere ca insasi existenta noastra se datoreaza hazardului si evolutiei. Altii,cred ca Dumnezeu ne-a creat,insa datorita pacatului Adamic,astazi experimentam suferinta ca si consecinta a pacatului pe care primii nostri parinti umani,Adam si Eva,l-au comis. Insa,un numar impresionant de oameni,cred cu convingere ca existenta noastra este rezultatul deciziei noastre:"cand am venit pe acest Pamant,am ales",cu alte cuvinte,am ales sa ne reincarnam intr-un corp carnal,pentru a experimenta,a invata,a evolua traind intr-un mod mai intelept si luand decizii mai intelepte decat in viata anterioara pe care am trait-o. Bine,vor spune unii,"dar eu nu-mi amintesc sa fi lua

Intrebari legitime despre reincarnare

Nu voi relua in amanunt ideea reincarnarii,pentru ca despre acest fapt am mai scris detaliat in articolul "Reincarnarea -un adevar tinut sub cheie chiar de biserica". Astazi mi-am propus sa abordez ideea reincarnarii din perspectiva numeroaselor intrebari pe care multi dintre voi le aveti. 1)Cum se produce reincarnarea? Reincarnarea nu are loc imediat dupa ce murim si nu vom avea acelasi corp sau aceeasi identitate pe care am mai avut-o. Perioada intre moarte si reincarnare poate fi ,in functie de caz,scurta sau nu (in medie: cam 100-200 de ani). Spiritele inferioare revin mai repede decat cele mai "evoluate".. Important de retinut este ca nimeni nu poate "sari" peste acest lucru, reincarnarea este inevitabila (in cazul in care mai avem de invatat ceva sau in cazul in care mai avem de "platit" ceva).  Ne reintoarcem singuri? NU!Intotdeauna reintoarcerea se va face in grup,astfel incat "calatoria temporara" in planul fizic sa-s

HAARP- acum si in Romania!

  Astazi,mi-am propus sa scriu  despre  HAARP, desi as fi vrut sa scriu despre proiectul Blue Beam sau experimentul Philadelphia.De ce am ales sa vorbesc despre HAARP?Aflandu-ma in mijlocul de transport in comun,fara sa vreau am auzit o discutie interesanta intre doua doamne,trecute de 50 de ani. - Eu cred ca astia fac experimente cu natura,ceva se intampla. -Sa stii...cred ca si inundatiile astea sunt rezultatul experimentelor,am trait atatia ani si n-am vazut niciodata asa ceva.     Recunosc ca discutia lor incepuse sa-mi placa,cu atat mai mult ca,imi petrec foarte timp timp,citind si documentandu-ma despre tehnologia militara HAARP,pacat ca a trebuit sa cobor:) Oamenii,indiferent de mediul social,nivelul de educatie si instruire,zona unde se afla,inteleg foarte bine ca ceva se intampla cu mediul din jurul lor,insa foarte putini sunt dispusi sa se informeze,poate si pentru faptul ca la un moment dat,te izbesti de ceea ce numim:"Teoria Conspiratiei".  In urma cu cativ