Treceți la conținutul principal

Lumi subterane incredibile - Jules Verne avea dreptate!

Astazi,l-am auzit pe Emil Strainu in cadrul unei emisiuni televizate,vorbind despre existenta unor pesteri din China  si Vietnam,care au propriul lor sistem climatic.
                                                              
 
O lume subterana incredibila se afla in China, mai precis in provincia Chongquing. A fost pentru prima data explorata si fotografiata de un grup de speologi americani si englezi condusi de Robbie Stone, de la Universitatea din Manchester.

Fotografiile facute in inima pamantului sunt atat de frumoase, incat te lasa cu gura cascata. Grota este atat de mare incat are un regim metorologic propriu: in interior exista nori, ploaie si ceata. A fost nevoie de o luna ca expeditia sa aduca la lumina acesta lume extraordinara,si din cate am citit,niciodata acest colt de lume nu a fost explorat in intregime,asa ca...cine stie ce alte surprize ne ofera aceasta lume subterana.
                                             
Intrarea in grota se afla intre o mica scobitura a rocii in Niubizi Tian Keng, un munte acoperit de o vegetatie foarte deasa. Un pic mai departe este un mic satuc, Ranjiagou. Imediat ce au intrat in interior, speologii au ramas fara grai: spatiile sunt atat de mari incat au stat acolo toti pentru o luna intreaga. 
Nu lipsesc lacurile cu apa dulce care sunt adevarate piscine naturale. “suntem entuziasmati de faptul ca am fost primii care au pus piciorul intr-un loc de acest fel, de pe Terra. Acum ma intreb, daca nu cumva planeta noastra nu are si alte locuri identice ca acesta, dar neexplorate inca, “ a spus exploratorul.

Dar ceea ce i-a uimit si i-a lasat fara grai pe oamenii de stiinta a fost chiar sistemul meteorologic al grotei. “ne-am trezit in fata unor nori enormi, care se blocau la jumatatea superioara a cavernelor pentru ca nu reusesc sa iasa prin micul loc existent in sus, la circa 250 m inaltime.

Aceasta incredibila retea care cuprinde si Cloud Ladder Hall, masoara in total 51 de mii de metri patrati, care cuprind rauri, lacuri subterane si o vegetatie foarte deasa pe pamantul grotelor.
“Majoritatea grotelor sant accesibile prin intrarea principala. Pentru a ajunge la altele insa, este nevoie sa inoti foarte mult in profunzime.
                                                              
Bineanteles,nu este atat de simplu sa explorezi aceste pesteri,insa,minunatiile pe care le vezi cu proprii tai ochi,merita din plin orice efort!
Vreau sa spun ca imediat ce am auzit de aceasta lume subterana,atat de minunata,m-am gandit la romanul lui Jules Verne-O calatorie spre centrul Pamantului,cine stie..poate ca ideea acestei lumi,care si astazi pentru cei mai multi dintre noi este considerata ca fiind fantasmagorica,pentru Jules Verne era cat se poate de reala,si apropo,lumea subterana din China nu este singura de pe planeta.

  Va invit sa mergem in Vietnam,aici gasim o alta lume subterana,paradiziaca;pestera Hang Son Doong.

Apa si lumina au permis dezvoltarea unei lumi aparte, cu o flora si fauna deosebit de bogate in interiorul pesterii. Maimute, pasari rinocer, lilieci si insecte se adapostesc in aceasta jungla inedita. O lume atat de deosebita, incat multe dintre speciile gasite aici nu erau cunoscute pana acum. Si nu este tot: grota adaposteste stalagmite inalte de 80 de metri si niste piscine enorme. Tot aici pot fi vazute exemplare remarcabile de perle de caverna, mici sfere aflate in interiorul grotelor.
Se spune ca aceasta pestera a trecut neobservata pana in 1991, cand a fost gasita intrarea in aceasta lume fantastica. Au trecut alti 18 ani pana cand, in 2009, prima expeditie cu adevarat stiintifica a dezvaluit maretia acestui loc.
Reteaua de peste 150 de pesteri se afla la Hang Son Doong, in adancul junglei vietnameze. Pesterile au fost descoperite de catre geologii britanici in 2009, iar pasajul de trecere din parcul national din Phong Nha-Ke Bang catre pesteri este lung de 150 de metri lungime si inalt de 60 de metri.
Imaginile remarcabile, luate pe parcursul a doua expeditii, arata adancuri necunoscute ale pasajului de trecere in pesterile cele mai mari din lume.
Pestera Hang Son Doong este gigantica, avand 4 kilometri lungime, 100 de metri latime si 240 de metri inaltime, in punctul cel mai inalt. Din imagini, se observa ca exista o jungla ascunsa in interiorul pesterii. Imaginile uimitoare au fost luate de catre fotograful german Carsten Peter, care s-a alaturat speologilor britanici, in timpul expeditiilor.
                                                                     


Carsten povesteste ca a petrecut doua saptamani in adancul acestor pesteri, iar noaptea s-a odihnit intr-un sac de dormit. Tot timpul a explorat si fotografiat aceasta lume secreta.

"Am fotografiat timp de 35 de ani si am vizitat multe pesteri, dar aceasta este de departe o pestera unica si neobisnuita, dintre toate pe care le-am vazut vreodata", a declarat Carsten.

Cat de ironica este dorinta omului de a explora necunoscutul:construim nave spatiale,sateliti,pentru a explora  spatiul cosmic,dar nu am ajuns sa ne descoperim propria planeta.

                                                              


                                                              


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Reincarnarea,"un adevar tinut sub cheie" chiar de biserica

Revin cu un articol pe care in urma cu un an,l-am sters de pe acest blog,astazi reeditandu-l intr-o "nuanta mai captivanta" ce sper sa va atraga. Cine suntem? De unde venim? Sunt intrebari clasice dar profunde ce se afla in mintea si pe buzele miliardelor de oameni ai acestei planete. Unii sunt de parere ca insasi existenta noastra se datoreaza hazardului si evolutiei. Altii,cred ca Dumnezeu ne-a creat,insa datorita pacatului Adamic,astazi experimentam suferinta ca si consecinta a pacatului pe care primii nostri parinti umani,Adam si Eva,l-au comis. Insa,un numar impresionant de oameni,cred cu convingere ca existenta noastra este rezultatul deciziei noastre:"cand am venit pe acest Pamant,am ales",cu alte cuvinte,am ales sa ne reincarnam intr-un corp carnal,pentru a experimenta,a invata,a evolua traind intr-un mod mai intelept si luand decizii mai intelepte decat in viata anterioara pe care am trait-o. Bine,vor spune unii,"dar eu nu-mi amintesc sa fi lua

Intrebari legitime despre reincarnare

Nu voi relua in amanunt ideea reincarnarii,pentru ca despre acest fapt am mai scris detaliat in articolul "Reincarnarea -un adevar tinut sub cheie chiar de biserica". Astazi mi-am propus sa abordez ideea reincarnarii din perspectiva numeroaselor intrebari pe care multi dintre voi le aveti. 1)Cum se produce reincarnarea? Reincarnarea nu are loc imediat dupa ce murim si nu vom avea acelasi corp sau aceeasi identitate pe care am mai avut-o. Perioada intre moarte si reincarnare poate fi ,in functie de caz,scurta sau nu (in medie: cam 100-200 de ani). Spiritele inferioare revin mai repede decat cele mai "evoluate".. Important de retinut este ca nimeni nu poate "sari" peste acest lucru, reincarnarea este inevitabila (in cazul in care mai avem de invatat ceva sau in cazul in care mai avem de "platit" ceva).  Ne reintoarcem singuri? NU!Intotdeauna reintoarcerea se va face in grup,astfel incat "calatoria temporara" in planul fizic sa-s

HAARP- acum si in Romania!

  Astazi,mi-am propus sa scriu  despre  HAARP, desi as fi vrut sa scriu despre proiectul Blue Beam sau experimentul Philadelphia.De ce am ales sa vorbesc despre HAARP?Aflandu-ma in mijlocul de transport in comun,fara sa vreau am auzit o discutie interesanta intre doua doamne,trecute de 50 de ani. - Eu cred ca astia fac experimente cu natura,ceva se intampla. -Sa stii...cred ca si inundatiile astea sunt rezultatul experimentelor,am trait atatia ani si n-am vazut niciodata asa ceva.     Recunosc ca discutia lor incepuse sa-mi placa,cu atat mai mult ca,imi petrec foarte timp timp,citind si documentandu-ma despre tehnologia militara HAARP,pacat ca a trebuit sa cobor:) Oamenii,indiferent de mediul social,nivelul de educatie si instruire,zona unde se afla,inteleg foarte bine ca ceva se intampla cu mediul din jurul lor,insa foarte putini sunt dispusi sa se informeze,poate si pentru faptul ca la un moment dat,te izbesti de ceea ce numim:"Teoria Conspiratiei".  In urma cu cativ